Lund University Global Scholarship Fund

Förändra livet för någon du tror på. Genom att bidra till stipendier för talangfulla studenter med möjlighet att bli morgondagens stora ledare eller samhällsbyggare bidrar du på ett väldigt konkret sätt till vårt gemensamma och angelägna arbete med att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.

kinesisk stipendiat

De internationella studenterna som kommer till Lund för att ta sin masterexamen bidrar med nya idéer, gränsöverskridande perspektiv och gör både universitetet och Lund till en attraktiv och kreativ plats som lockar de bästa talangerna.

Det ”globala klassrummet” främjar också samarbeten inom forskning, internationella nätverk och handel.

Donationer som förändrar livet

Du som skänker pengar till vår stipendiefond, Lund University Global Scholarship Fund, bidrar i högsta grad till att förändra livet för dessa studenter. Många gånger får de också viktiga roller i sitt hemlands utveckling.

Som stipendiedonator blir du inbjuden till universitetets stipendieceremoni. Det är en fantastisk tillställning, fylld av glädje och framtidstro. Under stipendieceremonin får du träffa såväl universitetets rektor som alla de internationella talanger, med potential att bli nästa generations stora ledare och samhällsbyggare, som kan ta sin examen i Lund tack vare din hjälp.

Namnge ett stipendium

Som donator kan du också få ett eget stipendium uppkallat efter dig; ”The [ditt namn] Global Scholarship at Lund University”. Kontakta oss så diskuterar vi tillsammans hur din aktiva insats kan göra skillnad.

Pia Siljeklint
Avdelningschef
Development Office
Telefon: 046-222 34 39