ONLINE Debatt i Lund: Is democracy in danger?

Debatt i Lund
Illustration: Frida Nilsson

Den 2e november tar en oerhört kvalificerad panel tempen på demokratin. Den består av Ivan Krastev, Pippa Norris, Jan Teorell och Karin Svanborg-Sjövall. Debatten hålls på engelska.

Vad: ONLINE Debatt i Lund om demokrati

När: 2e november kl 19

Debate in Lund: Is democracy in danger?

Join our panel on the eve of the US presidential elections. The topic of discussion will be democracy.  Some say it´s at stake.

With the fall of the Berlin Wall, democracy swept across nations; Western democratic rule had bridged the cultural and political divide once and for all. The East was going to become like the West.

Today, democracy is being undermined in Hungary and Poland, global powers like China and Russia have not joined the democratic ranks at all, and in the US – the standard-bearer of liberal democracy – Trump critics say authoritarianism is around the corner.

Is it really as bad as some people claim, or are they crying wolf?

Listen to our panel who will check the pulse of democracy:

Ivan Krastev, political scientist and author whose books about democracy include The Light that Failed and After Europe

Jan Teorell, political scientist and democracy researcher, one of the founders of the democracy database, V-Dem

Karin Svanborg-Sjövall, previously head of the liberal think tank, Timbro, writes about populism

Pippa Norris, political scientist and democracy researcher, author of books such as Cultural Backlash: Trump, Brexit, and Authoritarian Populism

The moderator is radio journalist Lars Mogensen

The debate will be held online on Monday 2 November at 19:00.

Link to debate https://youtu.be/EfVRymD4K20

Ulrika Oredsson
Redaktör Debatt i Lund
+46 46 222 70 28
ulrika [dot] oredsson [at] kommunikation [dot] lu [dot] se (ulrika[dot]oredsson[at]kommunikation[dot]lu[dot]se)

Detta är DEBATT I LUND:
-  arrangeras fyra gånger per år.
- en akademisk "talkshow", där forskare diskuterar aktuella samhällsfrågor med andra experter, opinionsbildare, studenter och engagerad allmänhet.
- Bland tidigare debattdeltagare finns Mona Sahlin, Lawrence Lessig, Carl Bildt, Martha Nussbaum, Ann Heberlein, Nina Björk, Dilsa Demirbag-Sten, Jens Liljestrand, Liv Strömquist, Birger Schlaug, Qaisar Mahmood, Bengt Westerberg, Alf Hornborg, Andreas Bergh, Agneta Stark, Olof Johansson, Marcin de Kaminski, Carlota Perez, Elza Dunkels, Ozan Sunar m.fl
- Debatt i Lund arrangeras i samarbete med Akademiska Föreningen, Lunds Universitets Studentkårer och Sydsvenskan.
- Debatterna direktsänds på Sydsvenskan.se och kan i efterhand för det mesta ses på Kunskapskanalen

Debattredaktör:
Ulrika Oredsson